linkbuilding uitbesteden aan een expert
Linkbuilding is een van de belangrijkste onderdelen van SEO. Relevante & hoge autoriteit backlinks zijn belangrijk, maar het verkrijgen ervan kan een van de moeilijkere onderdelen van SEO-campagnes zijn. Dit geldt of u nu een klein bedrijf, solo freelancer of een marketingbureau bent dat die dienst voor uw klanten levert.
Waarom?
Omdat het hebben van een solide linkbuildingstrategie echt tijdrovend kan zijn.
In deze gids leert u hoe u tijd kunt besparen door het zelf te proberen, uw kansen op succes kunt vergroten (door te leunen op onze ervaring en expertise) en enkele bruikbare tips krijgt voor het uitbesteden van uw eigen linkbuildingcampagnes.
Maar laten we eerst even ter zake komen:
Moet je linkbuilding uitbesteden?
Uiteraard ben ik hier een beetje bevooroordeeld. Maar ik geloof dat je op een bepaald moment in een SEO-strategie links moet bouwen. En soms is het gewoon effectiever om linkbuilding uit te besteden.
Zoals ik al zei, het link building proces neemt veel tijd in beslag daarom is het beter om te kiezen voor linkbuilding uitbesteden.
Om op te klimmen in de SERP’s moet je:
- de juiste balans vinden tussen linkkwaliteit versus kwantiteit van links (die een echte impact hebben op organisch verkeer)
- de relevantie van de links afgestemd houden op de niche van uw site
- spammy links vermijden
- zorg voor contextuele links op gezaghebbende sites
- zorg ervoor dat uw domein autoriteit in de juiste richting beweegt (pssst, gebruik deze gratis DA checker tool)
- idealiter ook wat mooi verwijzingsverkeer jouw kant op krijgen.
- Oef, dat is veel om over na te denken, of u nu een bedrijfseigenaar, blogger of zelfs voor SEO-bureaus bent.
Daarom vinden velen het nodig om linkbuilding uit te besteden aan bedrijven die daarin gespecialiseerd zijn. Het bespaart je de tijd om het zelf uit te proberen, en het geeft je meer kans op succes door te leunen op bestaande ervaring en expertise.
Voordelen van het uitbesteden van linkbuilding (& wanneer je het zou moeten doen)
Het belangrijkste voordeel van het uitbesteden van linkbuilding is het vrijmaken van tijd.
Zo weinig bedrijven of zelfs bureaus hebben de tijd om zich te wijden aan het bouwen van het soort links om succesvol te zijn. Vooral als je een linkbuilding specialist of een team moet inhuren om het intern te laten doen.
Het is gebruikelijk voor elk bedrijf om bepaalde taken uit te besteden die noodzakelijk zijn, maar buiten hun hoofdbereik vallen.
Hier zijn enkele van de belangrijkste voordelen van het inhuren van een linkbuildingbedrijf:
Bespaart tijd – u kunt zich concentreren op datgene waar u goed in bent en uw bedrijf uitbreiden.
Bespaart geld – de kosten om uit te besteden komen waarschijnlijk goedkoper uit dan het geld uitgeven aan salarissen, software en linkbuilding tools om het zelf te beheren.
Bespaar zorgen – u hoeft niet te stressen over het succes of de details van een linkbuilding campagne.
Ontdek nieuwe backlinks ????
Geef ons enkele URL’s van concurrenten en wij analyseren de backlinkprofielen van elk om te zoeken naar overlappingen. Dan bundelen we dit in een bruikbaar backlink gap analyse rapport.
NU LINKS VINDEN
Dus wanneer moet u overwegen de taak uit te besteden aan een linkbuildingbedrijf?
Dat hoeft niet voor iedereen haalbaar te zijn, en ook niet altijd.
Hier zijn een paar punten om in gedachten te houden wanneer u bepaalt wanneer u uw linkbuilding moet uitbesteden:
Doe het wanneer je niet de tijd of de middelen hebt om het intern aan te pakken
Doe het wanneer je niemand in je team hebt met ervaring in digitale marketing.
Doe het wanneer u uw linkbuilding inspanningen echt wilt uitbreiden
Doe het wanneer je zelf al andere linkbuilding methoden hebt geprobeerd (en niet veel succes hebt gehad)
Aan de andere kant van die munt moet je het NIET doen als je er geen geld voor hebt of geen tijd om echt onderzoek te doen naar een goed bedrijf. Je hebt het misschien ook niet per se nodig, of het is misschien niet het juiste moment voor een bepaalde site.
Tips om linkbuilding uit te besteden
Als je (na het lezen over de voordelen) hebt besloten om serieus te kijken naar het inhuren van een extern bedrijf, zijn hier enkele tips om aan de slag te gaan.
1. Doe wat onderzoek
Als je een bureau inhuurt, wil je er zeker van zijn dat je het beste bedrijf krijgt voor jouw eisen en het soort linkmetriek dat je wilt. U wilt ook weten of u waar voor uw geld krijgt.
In het bijzonder wilt u een partner die alles begrijpt over SEO, linkbuilding en hoe de twee elkaar beïnvloeden.
Het einddoel van het inhuren van een linkbuildingbureau is tweeledig:
taken van uw bord halen en uw tijd vrijmaken
om uw backlink profiel, keyword rankings en organisch verkeer te verbeteren.
U wilt de beste optie kiezen voor uw bedrijf en de resultaten die u wilt. Overweeg het volgende te bekijken:
Case studies – krijg gegevens over hoe hun diensten eerdere klanten hebben geholpen (vooral in uw branche indien mogelijk).
Getuigenissen – zoek naar beoordelingen en getuigenissen van eerdere klanten en wat ze zeggen over het bureau, goed en slecht.
Kosten & plannen – kijk hoeveel hun diensten kosten en hoe flexibel hun plannen zijn.
Wat u niet kunt vinden op hun website, moet u hen rechtstreeks vragen in uw eerste communicatierondes. Er is geen echte reden voor hen om geen van die informatie te hebben, dus het is een rode vlag als ze dat niet doen
2. Begrijp de kosten (aka weet hoeveel je *moet* betalen)
Als het gaat om het uitbesteden van je linkbuilding: je krijgt waar je voor betaalt.
Misschien wil je geld besparen door een goedkoper bureau of dienstenpakket in te huren, of online op zoek gaan naar een freelancer.
Maar linkbuilding is moeilijk en ingewikkeld. Genoeg om absoluut niet het risico te lopen uw geld te verspillen.
Als u het juiste bureau vindt dat verstand van zaken heeft en zeer efficiënt te werk gaat, kunt u zowel tijd als geld besparen.
Immers, de goedkope weg kiezen die u een middelmatige enkele link en enkele blogcommentaren van lage kwaliteit oplevert, is geldverspilling. Je had net zo goed geen moeite kunnen doen.
Bedenk hoeveel het zou kosten om een toegewijde SEO of link building professional in te huren. Het regelmatig voeren van een gastpostcampagne en het produceren van inhoud van hoge kwaliteit als onderdeel daarvan kan kostbaar zijn.
Vermenigvuldig dat met hoe lang u hen zou moeten inhuren voor een volledige campagne. U kijkt naar minstens $ 1.000+ per maand, maar dat zou voor één minder ervaren werknemer zijn.
Ondertussen kunt u servicepakketten vinden voor linkbuilding van een bureau dat hetzelfde kost, of zelfs iets minder. Ze zouden ook komen met een volledig team van deskundige linkbouwers en SEO-professionals, niet slechts één persoon.
3. Vermijd Black Hat SEO
Het laatste wat u wilt is een bureau kiezen dat de maan belooft en levert door gebruik te maken van louche tactieken.
Wanneer ze links bouwen voor uw bedrijf, handelen ze in uw naam in de ogen van Google. Dus als ze gepakt worden met Black Hat SEO-tactieken, is uw bedrijf degene die bestraft zal worden.
Het is het gewoon niet waard.
Als u niet zeker weet welke methoden u moet vermijden, doe dan wat onderzoek naar black hat tactieken en rode vlaggen om op te letten bij het onderzoeken van een bureau.
Ze zullen proberen het te verbergen onder goed klinkende termen, als ze het al vermelden. Vraag naar voorbeelden van hun werk en controleer altijd hun beoordelingen en getuigenissen van eerdere klanten.
Als het om Google gaat, is het kopen van backlinks een troebel onderwerp. Houd het dus white hat om aan de veilige kant te zijn.
4. Pas op voor overbeloftes
In de wereld van SEO (en vooral het bouwen van links), is het bijna onmogelijk om op betrouwbare wijze grootschalige garanties te maken en na te komen.
Als een bureau u vertelt dat hun link building service is gegarandeerd om uw website gerangschikt # 1, neem dat als een rode vlag. Een grote rode vlag.
Hoewel linkbuilding nog steeds een belangrijke factor is in het ranking-algoritme van een zoekmachine, zijn er nog verschillende andere factoren. Links op zichzelf zullen een merkbare impact hebben, maar er is veel meer dat zal gaan in uw website ranking op # 1.
Een goed bureau zal u een eerlijke en specifieke set van beloften, tijdlijnen, en de uiteindelijke resultaten van hun werk.
Ze moeten u een idee geven van hoeveel links ze zullen bouwen, in welke tijdspanne, op welke websites, met welke ankertekst, enzovoort.
5. Begrijp het proces
Het is ook goed om de algemene logistiek rond de werking van linkbuildingcampagnes te kennen, zoals het verschil tussen organische en lokale linkbuilding.
Dat begrip zal zijn vruchten afwerpen bij het kiezen van een betrouwbaar en kwalitatief goed bureau.
Wanneer je vragen stelt of hun diensten bekijkt, moeten ze het hebben over elke noodzakelijke stap in het proces.
Tegelijkertijd zal het u ook helpen beter te begrijpen wat er allemaal bij komt kijken, zelfs wanneer u een goed bureau kiest. U zult weten hoeveel tijd en middelen ermee gemoeid zijn, en wat de potentiële impact van hun werk zal zijn.
6. Stel duidelijke verwachtingen (aan beide kanten)
Verwachtingen zijn een tweerichtingsverkeer als het gaat om de relatie tussen een bureau en hun klant.
Er zijn bepaalde dingen die duidelijk moeten zijn tussen beide partijen over hoe alles zal werken. Dat omvat:
Wat uw doelen zijn en wat u verwacht dat ze bereiken.
Hoe jullie met elkaar zullen communiceren en hoe vaak
Hoe zij zullen rapporteren over hun vooruitgang en successen
Hoe vaak zij u updates en rapporten sturen
Wat hun tijdschema’s zullen zijn
Wat voor u belangrijk is met betrekking tot hun werk voor u, moet u duidelijk van hen begrijpen. Zorg ervoor dat u vragen stelt met duidelijke antwoorden voordat u een contract ondertekent.
Sidenote: Het vinden van een uitbesteed marketingbureau
Naast alles wat hierboven is opgesomd, zijn er nog een paar punten die u in gedachten moet houden om u te helpen het juiste bureau te kiezen:
Vraag naar voorbeelden van eerder werk
Leer meer over hun workflow en vraag naar de flexibiliteit
Bespreek het budget en zoek naar verborgen kosten
Vermijd langlopende contracten en zoek naar een maand-tot-maand programma
Loop weg van iedereen die “goedkope links” aanbiedt
Samenvatting
- Doe wat onderzoek
- Begrijp de kosten (aka weet hoeveel je *moet* betalen)
- Vermijd Black Hat SEO
- Pas op voor overbeloftes
- Begrijp het proces
- Stel duidelijke verwachtingen (aan beide kanten)
Met dit advies in gedachten, zou je uitgerust moeten zijn om meer diepgaand onderzoek te beginnen naar het uitbesteden van je linkbuilding. U kunt een bureau zoeken dat een kostenmodel, een servicelinkplan en een workflow heeft die op uw behoeften zijn afgestemd.
Het kiezen van het juiste bureau moet geen snelle beslissing zijn. U moet verschillende opties bekijken, en een paar diepgaander, voordat u een contract met iemand tekent. Het is een grote en belangrijke investering, en geen beslissing die u lichtvaardig moet nemen. Je linkbuilding uitbesteden kies dan voor Linnkbuilding Vlaanderen.